Sposoby na to jak wzmocnić żyły

Sposoby na to jak wzmocnić żyły
4.6 (91.58%) 19 votes

Dowiedz się jak wzmocnić żyły i utrzymać ten efekt na dłużej. Do twojej dyspozycji pozostaje wiele substancji chemicznych jak i roślinnych, w 100% naturalnych. Sam wybierz najlepsze rozwiązanie dla siebie.

System krwionośny człowieka składa się z żył, tętnic i mniejszych naczyń krwionośnych, które transportują tlen z krwią bogatej w składniki odżywcze do wszystkich komórek w organizmie.
Niestety tętnice i żyły mogą ulec uszkodzeniu w miarę upływu czasu, co utrudnia krążenie krwi i zwiększa ryzyko chorób przewlekłych. Niektóre składniki odżywcze mogą pomóc w utrzymaniu tętnic i żył silnych oraz elastycznych, by zyskać trwałe zdrowie całego organizmu. Efekty takich chorób znamy aż nazbyt dobrze – pajączki, hemoroidy, zatory i zakrzepy żylne? Naprawdę szkoda zdrowia na unikanie odpowiedzialności za kondycję naszego krążenia.

Naturalne sposoby na wzmocnienie żył

Wzmocnienie żył można leczyć ziołami i lekami, których zatrzęsienie na półkach sklepowych. Równie ważna jest świadomość, że to, co jemy, ma ogromny wpływ na stan naszego całego organizmu. Wzmocnienie ścian żył to proces długotrwały, ale możliwy do osiągnięcia z pomocą diety. Oto produkty wzmacniające żyły:

  • Błonnik

O błonniku mówią wszyscy i można mieć wrażenie, że powiedziane zostało już wszystko. Jednakże błonnik to niezbędny składnik prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego, a co za tym idzie dolnych zwieraczy odbytu. Błonnik pomaga trawić pokarm i wymiatać z powierzchni jelit wszelkie zanieczyszczenia. W kontakcie z wodą tworzy galaretowatą konsystencję, która zapewnia odpowiedni poślizg mas kałowych przy wydalaniu. Dla nas oznacza to mniej więcej tyle – wydalamy łatwiej, a delikatny układ naczyń w odbycie pozostaje nienaruszony. Zdrowe żyły to pełna ochrona przed hemoroidami.

Dodatkowo błonnik pomaga zmniejszać wysoki poziom cholesterolu, co ma kluczowy wpływ na układ krążenia w dłuższej perspektywie. Błonnik pomaga usunąć niezdrowe tłuszcze z przewodu pokarmowego, zanim będą mogły być wchłonięte przez organizm. Cholesterol odkłada się w postaci złogów, które osłabiają naczynia krwionośne i podnoszą ciśnienie krwi. Dieta bogata w błonnik może również pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała i zapobiec żylakom. Kobiety z nadwagą mają o 50% zwiększone ryzyko rozwoju żylaków.

  • Bioflawonoidy

Bioflawonoidy to pigmenty roślin, które są w znacznym stopniu odpowiedzialne za kolory owoców i warzyw. Spore ilości flawonoidów zawierają warzywa liściaste, jagody, czosnek i cebula. Szczególnie żurawina, jagody i winogrona wydają się sprzyjać łagodzeniu obrzęków i bólu żył typowych dla choroby krwionośnej.

  • Witamina C

Naturalny antyoksydant wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. Witamina C jest składnikiem odżywczym niezbędnym do wytworzenia włókien kolagenu i elastyny, które utrzymują ściany żył i tętnic elastyczne i mocne. Utrata krwi jest wtedy zmniejszona, co w dłuższym czasie pomaga leczyć dolegliwości i poprawiać przepływ limfy. Jeżeli twoim problemem są pajączki na nogach i twarzy koniecznie przyjmuj codziennie dawkę witaminy C.

  • Witamina E

Zakrzepy mogą przylegać do ścianek tętnic, powodując zmniejszenie przepustowości krwi, sztywnienie i osłabienie drogi. Największe ryzyko zakrzepów mają osoby chore na cukrzycę, jedzące tłusto i niezdrowo. Witamina E zapobiega sklejaniu płytek krwi (tzw. agregacja) i tym samym przeciwdziała zakrzepom w naczyniach krwionośnych.

  • Niacyna

Czyli witaminy B3 jest stosowana w leczeniu wysokiego poziomu cholesterolu i trój glicerydów we krwi. Obniżenie poziomu cholesterolu to mniejsze ryzyko zatorów i zakrzepów oraz miażdżycy. Niacyna pomaga zachować naczynia krwionośne bardziej elastyczne.

Suplement diety na problemy żylne Diohespan max

Leki na wzmocnienie żył

Utrata napięcia żylnego nie następuje nagle, ale rozwija się i potęguje przez lata. Krew gromadzi się w żyłach (szczególnie kończyn dolnych) prowadząc do wzrostu ciśnienia. Człowiek w odróżnieniu od innych zwierząt zyskał w toku ewolucji postawę wyprostowaną, którą następnie zamienił na siedzącą. Uciskane żyły i zwiększone ciśnienie prowadzą do skręcania ścianek i wystawania ich ponad skórę. Tak właśnie dochodzi do powstania nieestetycznych żylaków, które prędzej czy później są zmorą większości pań. Do tego dochodzi obrzęk na podudziach i kostkach, bo te żyły są najdalej wysunięte na mapie twojego ciała, oddalone od serca i pod nieustannie większym ciśnieniem. Oprócz regularnych ćwiczeń i diety, możesz wzmacniać żyły suplementami diety, specjalnymi rajstopami ze zmienną powierzchnią kompresji oraz maściami.

Maści z arniką i kasztanem, np. Ziaja pomogą nie tylko zmniejszyć obrzęk i ból, ale także rzeczywiście wzmocnić ściany naczyń krwionośnych.

Najlepiej jest posmarować nogi i ułożyć je na 15 minut powyżej poziomu serca, by pobudzić krążenie i zmniejszyć ucisk wywierany na uda. Gdy wiesz, że odziedziczyłeś/aś słabe żyły musisz je wzmacniać od wewnątrz. Niezależnie czy twoim objawem są hemoroidy czy pajączki na nogach, musisz zacząć działać podobnie – przyjmować substancje poprawiające krążenie, rozrzedzające krew i uelastyczniające oraz regenerujące na tkanki. Sprawdzone substancje to koenzym Q10, witaminy B3, C i E, heparyna, hesperydyna, diosmina. Oto sposoby jak wzmocnić żyły, które możesz wykorzystać w domu. W razie niepewności skonsultuj się z lekarzem, który pomoże ci wybrać najlepszą dla ciebie opcję leczenia żylaków i hemoroidów.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Więcej w Układ krążenia, Zdrowie
Co na pleśniawki u dorosłych i dzieci

Zamknij