Ogórki kiszone – właściwości, wartości odżywcze, dieta

Ogórki kiszone – właściwości, wartości odżywcze, dieta
5 (100%) 5 votes

Owoce i warzywa sezonowe są uwielbianym przez nas sposobem i dodatkiem do codziennej diety, dodając naszym potrawom i daniom charakteru, świeżości, a do naszego jadłospisu wprowadzając wiele witamin i minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu przez cały rok. Sałatki warzywne, mizerie, czy przetwory są ciekawymi dodatkami do codziennych obiadów – nie tylko na bazie mięsa, ale również ryb. Popularnym i uwielbianym przez nas wekiem są bez wątpienia ogórki kiszone, które znajdują swoje zastosowanie jako dodatek do zup, dań obiadowych, czy nawet koktajli. Ogórki kiszone są bez wątpienia przetworem, który dzięki swoim właściwościom jest uwielbiany przez wielu z nas. Dziś przyjrzymy się bliżej ogórkom kiszonym – ich właściwościom, wartością odżywcza, oraz opowiemy o tym,jak spożywanie ogórków kiszonych wpływa na naszą codzienną, zbilansowaną dietę.

Ogórki kiszone – właściwości:

Ogórki kiszone to bez wątpienia uwielbiany przez nas przetwór, przygotowany poprzez poddanie ogórków gruntowych z dodatkiem czosnku, gorczycy i kopru, poddanych długotrwałemu procesowi kiszenia. Jest to produkt lekkostrawny, dlatego też ogórki kiszone są najczęściej podawane w obecności smażonych czy tłustych mięs, aby w jakiś sposób „zbić” trudności w przyswojeniu spożywanego posiłku przez organizm. Dzięki wielu właściowściom odżywczym, wspaniale wpływają na nasz układ immunologiczny, wzmacniając naszą odporność, która jest narażona na infekcje i zachorowania szczególnie w okresach przejściowych pomiędzy poszczególnymi porami roku.

Ogórki kiszone – wartości odżywcze:

200 gram ogórków kiszonych zawiera:
  • Wartość energetyczna: 20 kcal
  • Tłuszcz: 0.4 g
  • Kwasy tłuszczowe nasycone: 0.2 g
  • Kwasy tłuszczowe wielonienasycone: 0.2 g
  • Kwasy tłuszczowe jednonienasycone: 0 g
  • Cholesterol: 0 g
  • Sód: 2 415 mg
  • Potas: 46 mg
  • Wędlowodant: 4.6 g
  • Błonnik: 2.4 g
  • Cukry: 2.2 g
  • Białko: 0.6 g
  • Witamina A: 382 IU
  • Wapń: 0 mg
  • Witamina D: 0 IU
  • Witamina B12: 0 IU
  • Kwas askorbinowy: 2 mg
  • Żelazo: 0.7 mg
  • Witamina B6: 0 mg
  • Magnez: 8 mg

Ogórki kiszone – najlepszy probiotyk?

Wielu z nas przyjmuje probiotyki w postaci tabletek, nie zdając sobie sprawy, że wszelakie produkty poddane procesom kiszenia są swoistymi probiotykami. Probiotyki są grupami naturalnych kultur bakterii, które pozytywnie oddziaływują na nasz organizm, pozwalając na zachowanie odpowiedniej flory i stanu fizjologicznego naszego organizmu. Proces kiszenia wpływa na swoiste „uwolnienie się” probiotyków, dlatego też spożywanie ogórków kiszonych może pomóc nam zapobiec wielu groźnym schorzeniom, czy niedoborom. Spożywanie takiego naturalnego probiotyku polecane jest szczególnie osobom, które zmagają się z nietoleralcją laktozy, gdyż pomagają w naturalny sposób eliminować laktozę. Ponadto naturalne probiotyki zawarte w ogórkach kiszonych są polecane po antybiotykoterapii, gdyż łagodzą objawy żołądkowe i pomagają łagodzić biegunkę powstała wskutek długiej antybiotykoterapii.

Ogórki kiszone, a dieta:

Spożywanie ogórków kiszonych poleca się szczególnie osobom, które marzą o utracie zbędnych kilogramów, bądź chcą wyrzeźbić swoją sylwetkę. Dzięki swojej niskiej kaloryczności będą sycącym i smacznym dodatkiem do różnego rodzaju mięs czy warzyw gotowanych na parze, które są tak lubiane przez osoby przechodzące na dietę. Poza tym wysoka zawartość sodu pomoże uchronić nas przed wysoką utratą płynów, co jest ważne podczas intensywnych treningów, szczególnie obwodowych. Ponadto wysoka ilość magnezu wspomaga procesy metaboliczne, chroniąc nasz organizm przed złym samopoczuciem i zmęczeniem. Ciekawym patentem jest regularne spożywanie ogórków kiszonych jako ostatni z posiłków – ich niskokaloryczność, sytość i orzeźwiający smak sprawią, że przestaniemy myśleć o chęci ciągłego podjadania. Powinniśmy również pamiętać o tym, że kluczem do uzyskania wymarzonej figury jest regularne nawadnianie naszego organizmu, a dziennie powinniśmy pić minumum 1.5 litra płynów – napój taki urozmaicić może dodatek cytryny, limonki, czy mięty.

 

 

 

 

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Więcej w Dieta, Kuchnia, Odchudzające
Co daje picie pokrzywy?

Zamknij