Dieta optymalna czyli jak chudnąć jedząc tysiące kalorii

Dieta optymalna czyli jak chudnąć jedząc tysiące kalorii
5 (100%) 1 vote

Pod nazwą dieta optymalna kryje się również znaczenie diety Kwaśniewskiego, jest to dieta, w której wiele osób pokłada nadzieję, jednak czy jest ona skuteczna? Najprościej można ją opisać jako dietę, w której nie jest istotne ile kalorii jemy, a najlepiej, aby pochodziły one z tłuszczy zwierzęcych. Niestety jednak dieta nie jest dietą cud, na jaką została wykreowana, a wręcz przeciwnie może spowodować liczne problemy żołądkowe i nie tylko. O tym oraz o innych ważnych aspektach diety optymalnej opowiemy w dzisiejszym artykule.

Na czym polega dieta optymalna czyli dieta Kwaśniewskiego

Dieta optymalna czyli inaczej dieta Kwaśniewskiego skupia się na spożywaniu dużej ilości kalorii jednak z ograniczeniem składników węglowodanowych. Dzięki temu prawdopodobnie miała się ona upodobnić do diety ketogenicznej, która opiera się również na jedzeniu tłuszczu jednak w zupełnie inny sposób. W obu dietach eliminuje się ilość spożywanych węglowodanów na rzecz tłuszczu, jednak jest on dobierany w zupełnie inny sposób. Dieta Kwaśniewskiego zakłada możliwość spożywania wręcz tysięcy kalorii, a nawet tych z tłustych kiełbas i przetwarzanych mięs, a co gorsza z mięs tłustych i niezdrowych jak boczek!

Uważaj! Nie każda dieta jest dla Ciebie

Dieta optymalna może mylić ze swojej nazwy, bowiem nie jest ona dla każdego. Zasadniczo wielu osobom szkodzi, dlatego zanim podejmiesz się jakiejś diety skonsultuj się z dietetykiem!

Główny składnik diety optymalnej – tłuszcz

Zatem jak ma działać dieta, której głównym składnikiem jest tłuszcz? Otóż duże ilości tłuszczu, a małe ilości węglowodanów zmuszają organizm do wzmożonego rozkładu tkanek w celu pozyskania cennej energii dla naszego mózgu oraz serca. Niestety w założeniu dzięki takiemu działaniu ma być zwiększone spalanie tkanki tłuszczowej, jednak jak wskazują badania wzmaga się rozkład mięśni z których pozyskiwane są ciała ketonowe – zamiennik węglowodanów który jest głównym źródłem energii dla wcześniej wspomnianego mózgu oraz serca. Z kolei ciała ketonowe nie są zdrowe dla naszego organizmu i oznaczają zmuszenie go do ostateczności, a co za tym idzie jest to niezwykle niezdrowe i wyniszczające, dlatego też dietetycy przestrzegają przed tym rodzajem diety!

Zasady diety optymalnej i ich przestrzeganie

Główną zasadą diety o dziwo nie jest aby spożywać duże ilości tłuszczu, a przede wszystkim ograniczenie spożywanych węglowodanów. Przyjmuj się przy tym schemat 0,8grama węglowodanów na kilogram masy ciała osoby na takowej diecie. Kolejno powinno być również 1gram białka oraz 3 do 3,5grama tłuszczu na kilogram masy ciała. Co za tym idzie osoba przeciętnie ważąca około 70 kilo powinna spożywać: 56 gram węglowodanów, 70 gram białka oraz 245 gram tłuszczu. Bardzo ważne jest w diecie, aby przestrzegać możliwie najniższej wartości węglowodanów, aby organizm zaczął wytwarzać ciała ketonowe, jednak należy pamiętać, że spowoduje to ubytek tkanki mięśniowej!

Czego należy unikać na diecie optymalnej

Jak już wspominaliśmy na diecie optymalnej należy unikać węglowodanów, ale ważne jest aby najpierw dokładnie poznać czym są węglowodany. To inaczej cukry, a co za tym idzie wszelkiego rodzaju cukry nawet najzdrowsze jak miód czy ksylitol są właściwie zakazane na tej diecie! Kolejnymi produktami, których powinniśmy unikać są szeroko rozumiane warzywa oraz owoce, w kolejce stoją również wszelakie zboża oraz pieczywo wielozbożowe, a także wszelkiego rodzaju kasze. Zatem nasza dieta powinna składać się z samych produktów białkowo-tłuszczowych.

Aqua Slim 35 saszetek

Co można jeść na diecie optymalnej

  • mięsa: kiełbasy, wędliny, szynki, kaszanki, przetwory mięsne, galarety i inne
  • przetwory mleczne nawet w najtłustszej postaci jak: mleko 3,2%, śmietany, masła, tłuste twarogi
  • oleje roślinne oraz tłuszcze pochodzenia zwierzęcego
  • tłuszcze pochodzące z orzechów i nasion, jednak w ograniczonej ilości, aby nie przyswajać zbyt wielu węglowodanów

Czy dieta optymalna jest zdrowa – co nam szkodzi

Zanim podejmiemy się takiej diety warto wiedzieć co w niej szkodzi, a co pomaga. Już sam w sobie fakt, że wolno nam na niej spożywać produkty wysoko przetworzone to znaczy z dużą ilością konserwantów i wspomagaczy, a co gorsza również jest przyzwolenie na tak zwane śmieciowe jedzenie. W konsekwencji chociaż w pierwszym miesiącu możemy schudnąć aż 5 kilogramów, to w przyszłości po odbytej tego rodzaju diecie możemy znacznie bardziej przytyć, a nawet wykształcić tendencję do otyłości poprzez rozciągnięcie żołądka oraz przyzwyczajenia się do niezdrowych posiłków i ich prostoty. Chociaż jak zalecają twórcy dieta sama w sobie nie przyczynia się do wzrostu ryzyka zachorowania na choroby serca, to po odstawieniu diety liczne przyzwyczajenia mogą spowodować ryzyko oraz zachorowanie.

Pamiętaj! Pij dużo wody

Niezależnie od tego na jakiej diecie jesteś w ciągu dnia powinno się przyjmować około półtora litra wody dziennie, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu, a zwłaszcza nerek!

Opinia dietetyka na temat diety optymalnej

Dietetycy przestrzegają przed tym rodzajem diety, ponieważ wyrabia ona bardzo złe nawyki żywieniowe oraz nie jest wskazana dla każdego. Jak wykazują liczne badania zwiększona ilość ciał ketonowych w organizmie nie służy naszemu zdrowiu i może powodować takie problemy jak częste uczucie zmęczenia, ospałość, znużenie, spadek odporności i liczne problemy ze względu na zbyt małą ilość głównego źródła energii jakimi są węglowodany. Co więcej dietetycy alarmują, że taki rodzaj diety powinien być prowadzony przez specjalistę i nigdy nie powinno się przechodzić na taki rodzaj diety bez odpowiedniej opieki może być niebezpieczny, ponieważ powinna być osoba kontrolująca nasze efekty oraz przestrzegania niskiej ilości węglowodanów

Dieta optymalna a dieta zbilansowana

Zatem jaka dieta będzie nam służyć i najskuteczniej pomoże nam schudnąć? To pytanie, które zadaje sobie wielu, a dietetycy odpowiadają: w każdej diecie istotne jest to, aby przestrzegać jej zasad. Jednak ważne jest, aby wybierać możliwie najzdrowszą dietę. Pod zdrową dietą możemy rozumieć dietę zbilansowaną. Pod taką możemy rozumieć dietę niskotłuszczową, w której ograniczenie, ale nie usunięcie tłuszczu powoduje odpowiedni proces chudnięcia bez jednoczesnej utraty cennych składników, jednak o tym, możesz przeczytać w naszym artykule: Dieta niskotłuszczowa – podstawowe zasady zdrowej diety przyniosą szybki efekt. Aby dieta była zbilansowana i zdrowa musimy pamiętać, aby były w niej wszystkie produkty w tym tłuszcze, węglowodany i białka w zdrowych proporcjach oraz pochodzące ze zdrowych produktów, najlepiej niskoprzetworzonych.

Dla kogo dieta optymalna

Dieta ta nie jest zalecana dla każdego, ze względu na wysoką ilość ciał ketonowych oraz silny rozkład tkanek mięśniowych. Zalecana bywa jako pomocniczy środek leczniczy dla osób cierpiących na epilepsję. Badania dowodzą, że zwiększona ilość ciał ketonowych powoduje obniżenie siły napadów padaczkowych oraz zmniejszenia ich częstotliwości, jednak nawet w takiej sytuacji zaleca się stosowanie diety z odpowiednimi przerwami, aby organizm miał chwilę na tak zwany oddech.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Więcej w Dieta, Odchudzające, Zasady żywienia
Olej palmowy – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

Zamknij