serwis o zdrowiu i leczeniu

Dieta dla cukrzyków – Diben drink. 6 zasad, których powinien przestrzegać każdy cukrzyk!

Dieta dla cukrzyków – Diben drink. 6 zasad, których powinien przestrzegać każdy cukrzyk!
5 (100%) 2 votes

Dieta cukrzycowa pozwala w znacznym stopniu unormować poziom cukru we krwi. W cukrzycy istotne jest również to, aby w większym stopniu zmienić swoje dotychczasowe życie, w szczególności złe nawyki żywieniowe. Na co powinni szczególnie zwracać uwagę diabetycy i czy można wspomagać dietę cukrzycową specjalnymi preparatami spożywczymi?

Dieta cukrzycowa – co można jeść, czego unikać?

Osoby chore na cukrzycę muszą dbać szczególnie o to, aby nie przytyć, gdyż otyłość znacznie zwiększa ryzyko powikłań związanych z tą chorobą. W diecie cukrzycowej zaleca się jedzenie chudego, delikatnego mięsa, np. z indyka lub cielęciny, a także ryb. Można jeść także produkty mleczne oraz oleje roślinne. Ważne jest to, żeby wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym takie jak np. świeże warzywa, rośliny strączkowe czy kasze gruboziarniste. W diecie cukrzycowej należy unikać produktów tłustych oraz o wysokim indeksie glikemicznym. Do produktów niewskazanych dla cukrzyków zalicza się między innymi masło i inne tłuszcze zwierzęce, pełnotłuste przetwory mleczne oraz żywność smażoną na głębokim oleju.

Dieta cukrzycowa – 6 zasad, których powinien przestrzegać każdy cukrzyk

1.     Jedz posiłki z białkiem, błonnikiem i zdrowymi tłuszczami, aby zrównoważyć poziom cukru we krwi

Jeśli chodzi o naturalne leczenie cukrzycy, musimy zacząć od diety. Pierwszym krokiem jest wyrównanie poziomu cukru, w szczególności przy cukrzycy typu 2. Istnieją pewne produkty spożywcze, które pomogą to osiągnąć.

Idealnie, twoje posiłki powinny zawierać trzy rzeczy: białko, błonnik i zdrowe tłuszcze. Białko najłatwiej uzyskamy z łososia i jajek, błonnik znajdziemy w groszku i figach, a zdrowe tłuszcze w olejku kokosowym i oliwie z oliwek.

Oprócz łososia, jedz często organiczną, chudą wołowinę, kurczaka i indyka. Błonnik jest niezmiernie ważny w diecie cukrzycowej, spożywaj więc karczochy, zielone warzywa liściaste, seler, orzechy i nasiona (Chia, lnu, dyni), oprócz tego migdały, orzechy włoskie i seler naciowy.

Zacznij spożywać olej kokosowy, który jest świetnym spalaczem tłuszczu. Pomaga też obniżyć poziom cukru we krwi. Dobrze zaplanowana dieta cukrzycowa zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe.

Pamiętaj więc, by spożywać białko, błonnik i zdrowe tłuszcze w każdym posiłku.

2.     Spożywaj potrawy bogate w chrom

Czym jest chrom? Jest to pierwiastek, który odgrywa kluczową rolę w przekazywaniu insuliny, która pozwala naszemu organizmowi kontrolować poziom cukru. Równoważy dzięki temu poziom glukozy we krwi, zapewniając nam stabilną energię.

Chrom występuje w dużych ilościach w warzywach, takich jak brokuły, pszenica i zielony groszek. Znajdziemy go też w drożdżach, jajkach, wołowinie, chudym mięsie i rybach.


3.     Spożywaj potrawy bogate w magnez

Prawie połowa z nas nie spożywa wymaganej dziennej ilości magnezu. Jego niski poziom może powodować skurcze, bezsenność i cukrzycę. Magnez jest niezbędny dla zdrowia komórek i jest istotnym składnikiem ponad 300 funkcji biochemicznych w organizmie. Magnez bierze też udział w regulacji poziomu cukru we krwi. Spożywaj więc potrawy bogate w magnez, takie jak wołowina, orzechy, nasiona i szpinak.

4.     Trzymaj się z dala od cukru

Co podnosi poziom cukru we krwi? Oczywiście, cukier i węglowodany. Najwięcej szkody wyrządzają cukry rafinowane, które szybko podnoszą poziom glukozy. Unikaj też soków owocowych i słodkich napojów. Płynne postacie cukru bardzo szybko wchodzą do krwioobiegu i powodują skrajne skoki w stężeniu glukozy we krwi.

Zastąp cukry stewią w płynie, lub słodzikiem bez kalorii. Niewielka ilość miodu też nie zaszkodzi.

5.     Unikaj ziaren

Ziarna to kolejny problem, zwłaszcza te zawierające gluten – biała mąka, chleb pszeniczny, ale także pieczywo pełnoziarniste i płatki owsiane. Wszystkie te produkty zawierają duże ilości węglowodanów, które rozbijane są na cukier w ciągu kilku minut po spożyciu. Gluten może powodować stany zapalne jelit, wpływa na kortyzol i leptynę, co może powodować skoki poziomu cukru we krwi.

Usuń wszystkie zboża przez pierwsze 3 miesiące diety, po pewnym czasie możesz wprowadzać niewielkie ilości produktów z ziaren, takie jak mąka sorgo czy mąka kamut.

6.     Zrezygnuj z mleka

Wyeliminuj tradycyjne produkty mleczne. Mleko krowie powinny w szczególności odrzucić osoby chore na cukrzycę typu 1. Zawarta w nim kazeina może powodować podobną odpowiedź immunologiczną, jak po spożyciu glutenu.

Dieta dla cukrzyków – suplementy i inne naturalne sposoby na cukrzycę

  • Pikolinian chromu. Badania pokazują, że ten suplement pomoże ci znacznie obniżyć poziom insuliny i cholesterolu. Przyjmuj 20mg pikolinianu chromu 3 razy dziennie.
  • Diben Drink. W przypadku cukrzyków o dużej nadwadze lub osób w podeszłym wieku może zdarzyć się tak, że organizm nie będzie prawidłowo wchłaniał wszystkich cennych składników odżywczych. W takich sytuacjach warto skonsultować z lekarzem prowadzącym możliwość uzupełnienia diety o preparaty spożywcze specjalnego przeznaczenia medycznego. Są to produkty opracowywane pod kątem potrzeb osób z określonymi chorobami. Dla cukrzyków przygotowany został produkt o nazwie Diben DrinkTen środek dietetyczny w płynnej formie dostarcza odpowiednią ilość energii, białka oraz witamin i minerałów. Jedno opakowanie dostarcza 300 kcal oraz 15 g białka. Zaledwie 35% dostarczanej wraz z produktem energii jest pochodzenia węglowodanowego. Oprócz tego, w składzie produktu znajduje się błonnik pokarmowy i cenne dla zdrowia oraz prawidłowego funkcjonowania organizmu kwasy tłuszczowe MUFA.
  • Cynamon. Pomaga on zmniejszyć poziom cukru we krwi a także zwiększyć wrażliwość na insulinę – hormonu niezbędnego do utrzymywania stałego poziomu we krwi.
  • Olej z ryb. Oleje z ryb zmniejszają stany zapalne i walczą z cukrzycą. Cukrzycy często mają niski poziom zdrowego cholesterolu HDL, podczas gdy kwasy tłuszczowe omega-3 go zwiększają.
  • Zmniejsz poziom stresu. Jeśli masz cukrzycę, utrzymuj stres na niskim poziomie. Stres wpływa na hormony i kortyzol, które wpływają na poziom insuliny. Bierz relaksujące kąpiele, używaj olejków z kolendry i olejku lawendowego. Jeśli to możliwe, w czasie pracy rób kilkuminutowe spacery na świeżym powietrzu.
  • Ćwicz. Ćwiczenia fizyczne to świetny sposób na walkę z cukrzycą. Każda ich forma!
Komentarze