Rusz się po zdrowie

Rusz się po zdrowie
Oceń ten post

Nikomu z nas nie jest obojętna powierzchowność. Zwracamy uwagę na to jak wyglądamy my sami i osoby w naszym otoczeniu a nawet komentujemy nieznane nam osoby, nie tylko osobistości z pierwszych stron gazet, ale chociażby mijanych przechodniów. Dążąc do pięknej sylwetki łatwo popaść w skrajność i zacząć przeceniać wagę tego co na zewnątrz z tym co cenne w nas. Dlatego w pierwszej kolejności rusz się po zdrowie.

Goń zdrowie, czas ucieka

Z każdym dniem, godziną i minutą życia, właśnie w tym momencie tracimy bezpowrotnie miliony komórek. Zastępują je nowe i tak zapętla się nasze życie, przynajmniej od strony biologii. Zależnie od tego ile masz lat, twoje ciało będzie pracowało na odpowiednich obrotach, ale DNA to nie tylko nauka, to praktyka. Dlatego tak ważne jest jak korzystasz ze swojego życia. Czy w twojej codzienności znajdujesz czas na sport? Daje on nie tylko wiele satysfakcji z atletycznej sylwetki i napływu sił. Nic nie dotleni organizmu lepiej od intensywnego wysiłku. A to tylko początek zalet jakie zyskujesz a jest ich więcej niż możesz sobie wyobrazić.

Zadowolenie z życia

Bycie szczęśliwym to sztuka. Większość z nas za nim goni lub żyje marzeniami, które nigdy nie doczekają swojego szczęśliwego zakończenia. Niestety ogólna ocena stanu życia Polaków nie napawa optymizmem. Coraz więcej młodych osób popada w marazm, a tylko 10% społeczeństwa uprawia tyle aktywności fizycznej ile potrzebuje jego organizm. Brak ruchu przekłada się potem na gorsze wyniki w nauce, problemy z zaśnięciem, apetytem, spadek odporności i rozchwianie emocjonalne. Nic dziwnego skąd źródło depresyjności młodzieży, ich rodziców i osób w wieku podeszłym. Oczywiście to tylko jeden z ogromnej liczby czynników będących przyczyną depresji, ale jakże ważny przy jej leczeniu. Sport nie bez powodu jest nazywany naturalnym antydepresantem. Aktywność fizyczna podnosi poziom endorfin i stymuluje obszary mózgu podobnie jak tabletki wypisywane przez lekarza. Regularne uprawianie sportu uczy także wytrzymałości, silnej woli i generalnie podnosi kondycję organizmu, dzięki czemu jest on w stanie wytrzymać więcej.

Trenuj ducha

Wysiłek fizyczny ma związek z umiejętnością koncentracji i zapamiętywania. Zajęcia w-fu tak znienawidzone przez uczniów pomagają rozładować napięcie i oczyścić umysł. Dotleniony mózg pracuje szybciej i efektywniej w porównaniu do dziecka spędzającego cały wolny czas przed komputerem czy telewizorem. Patrząc na to od strony chemicznej, ćwiczenia fizyczne stymulują wytwarzanie neurotrofiny, która umożliwia powstawanie nowych połączeń w mózgu. W dorosłości też stawiaj na aktywność fizyczną, bo dzięki temu będzie ci się lepiej pracowało. Nie ma to jak wypuścić cały stres mijającego dnia z potem i zostawić za sobą. Docenią to szczególnie osoby w związkach.

Przyspiesz bicie serca

Ćwiczenia fizyczne sprzyjają twojemu sercu. Schorzenia układu krwionośnego zabijają rokrocznie setki tysięcy Polaków i stanowią realne zagrożenie zdrowia. Najbardziej sprzyjający sercu jest wysiłek aerobowy czyli bieganie, pływanie czy jazda na rowerze. Szybsze bicie serca przyspiesza przepływ krwi transportującej tlen i składniki odżywcze do najmniejszej komórki ciała. Tworzą się nowe połączenia naczyń krwionośnych i zmniejsza ryzyko zatoru. Już szybki półgodzinny marsz może zmniejszyć zagrożenie zawałem o niemal połowę! Dlatego zanim sięgniesz po tabletkę aspiryny, pomyśl czy tego samego nie uzyskasz po prostu ruszając się z kanapy. I chociaż wysiłek podnosi ciśnienie, to wykonywany w umiarkowanym tempie obniża prawdopodobieństwo trwałego nadciśnienia tętniczego. Kolejne zalety to obniżenie poziomu złego cholesterolu LDL odpowiedzialnego za miażdżycę. W zamian za to podnosisz frakcję dobrego cholesterolu HDL.

Wydobyć wewnętrzne piękno

Aktywność fizyczna podnosi wydolność organizmu, a to ułatwia wejście w tryb regularnych ćwiczeń. Wysiłek staje się prosty i przyjemny, a ty zaczynasz widzieć tego rezultaty. Zarysowują się mięśnie, masz energiczny chód i naturalniejszy sposób poruszania. Osoby regularnie uprawiające sport wyglądają i czują się młodziej. Należy jednak przypomnieć, że sport wyczynowy i treningi siłowe wyzwalają duże ilości wolnych rodników, które atakują nasz organizm, dlatego postaw na regularny, lecz umiarkowany wysiłek. Sport pomaga także poczuć przypływ energii seksualnej i podwyższa libido, m.in. dlatego, że pomaga rozładować stres odpowiadający za zaburzenia potencji. Ponadto podczas jego uprawiania wydzielają się endorfiny, zwane powszechnie „hormonem szczęścia”. Ruch zalecamy przede wszystkim mężczyznom prowadzącym siedzący tryb życia i palącym papierosy. W ten sposób dotlenisz krew i narządy płciowe, co przeniesie się na twoje życie seksualne. Brak ruchu powoduje spadek ilości produkowanego testosteronu, a więc ma znaczenie dla ciebie jako przyszłego ojca.

Nie czekaj na sprzyjający moment, tylko rusz się po zdrowie. Ono nie będzie na ciebie czekać, musisz o nie zadbać sam. Mówią, że sport to zdrowie i jest w tym dużo prawdy. Uprawiając go unikasz problemów z nadwagą i otyłością, cieszysz się lepszym zdrowiem psychicznym, fizycznym i seksualnym. Mamy ogromny wpływ na długość życia i czerpaną z niego satysfakcję. To co robisz dziś będzie miało swoje konsekwencje jutro.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Więcej w Uncategorized
Jak dożyć w zdrowiu do późnej starości?

Zamknij