Te naturalne metody pomogą w walce z depresją!

Te naturalne metody pomogą w walce z depresją!
Oceń ten post

Depresja to jedno z najczęściej występujących zaburzeń psychicznych. Depresja, smutek, przygnębienie. Tych stanów doświadczył każdy wiele raz w życiu. Po najczęściej samodzielnym rozpoznaniu stanu depresji bardzo często sięgamy po rozwiązania farmakologicznie, tłumiąc „to, co w nas siedzi” zamiast to wyeliminować.

Jest bardzo dużo naturalnych sposobów leczenia depresji ( i nie mowa tu o oglądaniu zdjęć małych kotków czy szczeniaczków), a o sięganie, bo bardziej przyziemne sposoby nazywane „Babcinymi ziółkami”. Ów preparaty były i nadal są, choć w mniejszym stopniu lekceważone. Sięgają po nie, co raz młodsze osoby, które muszą pamiętać o tym, że PROPORCJE SĄ WAŻNE.

W temacie depresji koniecznie należy dodać to, iż antydepresanty SSRI / SNRI powodują, iż z biegiem lat mózg zaprzestaje praktycznie wydzielać serotoninę, znacznie ograniczając naturalny antydepresant. Po odstawieniu tego typu lekarstw, organizmowi bardzo trudno jest wrócić do stanu poprzedniego. Wystąpi możliwość w zaniku funkcjonalności. Często wybierając farmakologiczne leczenia nie zwracamy uwagi na skutki uboczne, a kurczowo trzymamy się tego, „co jest zaraz po” i nie myślimy o tym „jak będzie jutro”.

Jak naturalnie walczyć z depresją?

  1. Ogranicz cukier, a najlepiej z niego zrezygnuj!

Mówi się, ze cukier „osładza życie” – nić bardziej mylnego. To właśnie cukier i wszelkiego rodzaju słodkości pogarszają Twój stan.

Cukier to złodziej minerałów i witamin oraz  cichy zabójca naszego zdrowia. Nadmiar cukru wywiera silny negatywny efekt na funkcjonowanie mózgu, powoduje senność i drastyczny spadek naszej zdolności oceny i zapamiętywania. Pożegnaj, zatem cukier  na zawsze i bez pardonu, a wkrótce odczujesz, jak jakość Twojego życia się zmieni na lepsze.

  1. Przede wszystkim – naturalne składniki!

Śmieciowemu jedzeniu, Fast foodom, napojom gazowanym, „energetykom”, pokarmom przetworzonym mówimy – STOP! Dbamy o to, żeby nasza dieta zawierała tylko naturalne pokarmy takie jak: świeże warzywa, owoce, pełnoziarniste zboża. Mówimy TAK – olejom nierafinowanym tłoczonym tylko na zimno! Dbamy o spożywanie roślin strączkowych oraz produktów naturalnie fermentowanych.

Zwiększ spożywanie pokarmów roślinnych, a zamiast mięsa wybieraj tłuste ryby. Unikaj przy tym alkoholu, czy papierosów, który ogałaca system z wszelkich zapasów cennych substancji. Ma też podobnie jak cukier działanie silnie uzależniające. To, co cię osłabia, to cię uzależnia – Uciekaj od tego!

  1. Przyswajamy naturalnie witaminę B

Witaminy z grupy B przede wszystkim są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, a co za tym idzie – za stan zdrowia psychicznego. Witaminy z grupy B łagodzą napięcie nerwowe, pozytywnie wpływają na nastrój, a także poprawiają sprawność intelektualną.

  1. Zrób sobie Hormon szczęścia!

Serotonina zwana „hormonem szczęścia” wytwarzamy sobie sami, ale możemy pomóc organizmowi spożywając pokarmy zawierające tryptofan. Tryptofan- jest jednym z dziecięciu aminokwasów potrzebnych naszemu systemowi do prawidłowego funkcjonowania. Oto lista produktów, które zawierają jego największą ilość:

  • Orzechy nerkowca 470
  • Orzeszki ziemne 340
  • Nasiona słonecznika 340
  • Nasiona dyni! 560
  • Nasiona sezamu 330
  • Soczewica 215
  • Suszony groch 250
  • Soja 525
  • Sery
  • Cheddar 340
  • Parmezan 490
  • Szwajcarski 375
  • Jaja 210
  • Drób 250
  • Drożdże piwowarskie 700

Aby jednak tryptofan mógł pokonać barierę krew-mózg potrzebne są węglowodany, bez nich ani rusz. To węglowodany pomogą dostarczyć substancję tam, gdzie jest najbardziej potrzebna: do mózgu. Dlatego jeśli sięgamy po pokarm bogaty w tryptofan, ale ubogi w węglowodany, to uzupełnijmy posiłek np. odrobiną brązowego ryżu.

  1. Co oprócz zdrowego jedzenia?

Światło słoneczne i ruch! Każdy człowiek potrzebuje witaminy D, a najszybciej i najzdrowiej przyswoi ją na Świerzym powietrzu!  Dlatego łap słoneczko ile się da oraz zażyj nieco ruchu na świeżym powietrzu, by połączyć przyjemne z pożytecznym. Znajdź taką formę aktywności, która sprawi Ci przyjemnośći: spacery, rower, jogging, wrotki, rolki- coś, co sprawi przyjemność i nie będzie wymuszane na siłę.

Więcej w Choroby, Ciekawostki, Dieta, Medycyna niekonwencjonalna, Przepisy, Zdrowie
Poprawa wzroku nawet po 65 roku życia? Potrzebujesz jedynie tej magicznej rośliny!

Zamknij