Sprawdzone przepisy na warzywne koktajle oczyszczające

Sprawdzone przepisy na warzywne koktajle oczyszczające
5 (100%) 3 votes

Nie od dziś wiadomo, że regularne picie koktajli oczyszczających i soków pozwoli na poprawienie stanu zdrowia. Dzięki nim poprawisz nie tylko wygląd zewnętrzny skóry, ale też uzupełnisz niedobory witamin, wzmocnisz siły witalne oraz odporność. Warto więc wyrzucić do kosza wszelkiego rodzaju słodzone napoje, które często napakowane są chemią i niczym więcej.

Koktajl pomidorowy

Jednym z popularniejszych koktajli oczyszczających jest ten z pomidorów. By go przyrządzić potrzebujemy:

  •  1 litr gęstego soku z pomidorów
  •  1 cebula
  •  3 łodygi selera
  •  pęczek kopru
  •  szczypta soli
  •  szczypta pieprzu
  •  oliwa z oliwek

Litr soki, posiekaną cebulę, 3 łodygi selera, posiekany koper, pół łyżeczki oliwy z oliwek oraz sól i pieprz wrzucamy do blendera. Wszystko miksujemy. Na koniec doprawiamy sobie do smaku. Koktajl najlepiej pić kilka razy w tygodniu.

Pomidory zawierają likopen, który ma działanie przeciwutleniające. Pomidory zapobiegają również zawałom i miażdżycy. Zawarte w tym warzywie pektyny obniżają poziom cholesterolu. Mają też działanie antynowotworowe (znacznie zmniejszają rozwój raka prostaty i raka szyjki macicy). Obniżają także ciśnienie krwi, wspomagają pracę serca i działają moczopędnie. Dzięki dużej zawartości witaminy C wspomagają odporność.  Pomidory są pomocne w walce z nadprogramowymi kilogramami, wspomagają trawienie, poprawiają pracę układu nerwowego i wpływają na lepsze dotlenienie. Warto więc sięgać po koktajle, które zawierają pomidory – są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe.

Koktajl z buraka i czosnku

O wspaniałych właściwościach buraków i czosnku na nasze zdrowie nie trzeba nikogo informować. W połączeniu z jeszcze innymi składnikami dostajemy bombę witaminową poprawiającą pracę naszego organizmu.

Aby przyrządzić koktajl potrzebujemy:

  •  2 buraki
  •  1 seler
  •  3 ząbki czosnku
  •  5 łyżek natki pietruszki,
  •  łyżeczka chrzanu
  •  sól
  •  pieprz

Buraki ścieramy drobno, seler także. Natkę pietruszki drobno siekamy. Dodajemy pozostałe składniki i miksujemy. Warto dodać trochę wody niegazowanej, by lekko rozcieńczyć koktajl (w innym przypadku bardziej będziemy go jedli, aniżeli pili).

Po taki koktajl powinny sięgać m.in. osoby zmagające się z anemią bądź niedoborem żelaza. Burak zawiera bowiem dużo tego składnika. Burak wzmacnia układ krwionośny, zapobiega anemii, a więc znacznie pomaga w leczeniu białaczki. Warzywo te jest doskonałym przeciwutleniaczem. Zawiera także kwas foliowy, jest więc szczególnie polecany kobietom w ciąży. Buraki mają także działanie przeciwnowotworowe , zaleca się, by sok z nich piły osoby po chemioterapii bądź mające niedokrwistość.  Buraków nie powinni jeść cukrzycy, bowiem mają one wysoki indeks glikemiczny.

Z kolei czosnek znacznie wzmaga naszą odporność. Zapobiega także infekcjom.  Chroni przed zawałem i udarem. Ma właściwości przeciwzakrzepowe, bardzo podobne do aspiryny. Badania wskazują, iż częste spożywanie czosnku znacznie poprawia elastyczność ścian naczyń krwionośnych. Dodatkowo czosnek obniża ciśnienie krwi, niszczy też pasożyty w układzie pokarmowym. Jakby tego było mało czosnek działa antynowotworowo i pozwala na dłużej zachować młodość.

Koktajl warzywny

Aby przygotować koktajl warzywny potrzebne są:

  •  2 średnie ogórki
  •  100 ml soku pomidorowego
  •  łyżeczkę bazylii
  •  pół cytryny

Ogórki drobno kroimy. Dodajemy bazylię i miksujemy. Następnie mieszamy z sokiem pomidorowym i z sokiem z cytryny.

Ogórek aż w 97% składa się z wody, więc doskonale gasi pragnienie. Ma też działanie przeciwnowotworowe, bowiem zawiera kukurbitacyny. Zawiera też witaminę C, witaminę B6, ryboflawiny, tiaminę, niacynę, kwas foliowy oraz witaminy A, E oraz K. Jest też bogaty w wapń, magnez, potas, żelazo, sód, cynk oraz fosfor. Zwalcza nieświeży oddech i przywraca równowagę kwasowo-zasadową organizmu. Pozwala też pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.

Zielony koktajl pełen zdrowia

Istna bomba witaminowa, by ją przygotować potrzeba kilku popularnych warzyw, które sprawią, że wzmocnimy nasz organizm i dodamy sobie energii.

Składniki:

  •  3 liście jarmuża
  •  2-3 marchewki
  •  2 ząbki czosnku
  •  kilka liści szpinaku
  •  pół cebuli
  •  rzepa
  •  2 selery
  •  pół pietruszki

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i dokładnie miksujemy.

Wiele osób stosuje jarmuż, aby ozdobić potrawy. Jest to błąd, bowiem ma on mnóstwo cennych właściwości. Jarmuż zawiera sulforan, jest to przeciwutleniacz o bardzo silnym działaniu antynowotworowym. Roślina ta chroni również przed rakiem płuc, rakiem jelita grubego oraz rakiem prostaty.

Jarmuż zawiera także witaminę K, która zapobiega rakowi pęcherzyka żółciowego, okrężnicy, piersi, jajnika oraz wątroby.

Jarmuż zawiera także: cynk, wapń, sód, żelazo, potas, magnez, fosfor oraz witaminy C, A, B6, kwas foliowy, rybolfawinę, tiaminę, czy niacynę. Roślina ta doskonale wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego, wpływa na poprawę wzroku, chroni przed wrzodami. Nie powinny go jednak spożywać osoby z chorobami tarczycy i zmagające się z kamicą szczawinową.

Więcej w Dieta, Lecznicze i oczyszczające, Przepisy
Algi morskie – charakterystyka, właściwości zdrowotne, zastosowanie w kuchni i kosmetyce

Zamknij