Jakie są przyczyny powstawania cellulitu? Poznaj proste, naturalne sposoby na cellulit!

Jakie są przyczyny powstawania cellulitu? Poznaj proste, naturalne sposoby na cellulit!
5 (100%) 9 votes

Nieestetyczna, trudna do pozbycia się, pomarańczowa skórka, jest problemem około 80% kobiet na całym świecie. Wykorzystują to różne firmy, które wręcz zasypują rynek różnego rodzaju specyfikami do walki z cellulitem.

Prawdą jest jednak fakt, iż wklepywanie kremów oraz różnego rodzaju specyfików, jest mało skuteczne, mimo zapewnień producentów.

Przyczyny powstawania cellulitu

Jakie są najczęstsze błędy żywieniowe, które sprzyjają, bądź powodują powstawanie tego nieestetycznie wyglądającego na naszym ciele mankamentu?

  • Małe spożycie płynów – im lepiej mamy nawodniony organizm, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że pojawi się cellulit.
  • Intensywne diety odchudzające – większość z nich nie opiera się, a nawet więcej – nie ma nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Takie diety negatywnie wpływają na pracę jelit, a to z kolei powoduje tycie. Stąd bardzo często po dietach cud pojawia nam się nie tylko efekt jojo, ale i pomarańczowa skórka.
  • Za małe spożycie błonnika – błonnik jest bardzo istotnym składnikiem w naszej diecie. Jeśli dostarczamy go zbyt mało, wówczas trawienie nie funkcjonuje tak jak należy. To z kolei powoduje, że w tkankach gromadzą się komórki tłuszczowe. Nie mają możliwości uwolnienia się podczas przemiany materii powodując cellulit.
  • Picie kawy – jeśli pijemy małą czarną niezbyt często to nie będzie ona miała negatywnego wpływu na nasz organizm. Picie jednak 5 kaw dziennie nie jest dobrym pomysłem. Kawa wypłukuje z organizmu wartościowe pierwiastki.

Skórka pomarańczowa nie jest tylko problem kobiet zmagających się z otyłością. Jednym z czynników odpowiedzialnych za pojawienie się pomarańczowej skórki są hormony. Ich nieprawidłowe funkcjonowanie przyczynia się do tego, że nawet bardzo szczupłe kobiety zmagają się z tym nieprzyjemnym mankamentem urody.

Powstawaniu pomarańczowej skórki sprzyjają gorące kąpiele, stres, przemęczenie, przepracowanie, spożywanie węglowodanów, soli oraz żywności wysoko przetworzonej, zawierającej konserwanty i syntetyczne barwniki. Czasem przyczyną mogą być wrodzone predyspozycje, które zostały dziedziczone.

Negatywnie wpływa także siedzący tryb życia i brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Problem cellulitu dokuczliwy jest głównie latem, kiedy wybieramy się na plażę. Niestety na rozprawienie się z tym problemem potrzeba więcej czasu. Niezbędne są też wyrzeczenia i dużo wysiłku. Niekiedy całkowite wyeliminowanie cellulitu jest wręcz niemożliwe. Aczkolwiek dieta, ruch, zabiegi i dobre kosmetyki mogą poprawić kondycję naszej skóry.

Na “pomarańczową skórkę” narażone są przede wszystkim uda, pośladki i brzuch rzadziej kark i przedramiona.

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na pozbycie się, lub zmniejszenie cellulitu.

Naturalne sposoby na cellulit

1.     Jedz zdrowo

Wykazano, że redukcja tkanki tłuszczowej poprzez zdrowe jedzenie i zwiększenie aktywności, pomaga zmniejszyć cellulit. Utrata wagi i utrzymywanie zdrowego procentu tkanki tłuszczowej, pomoże poprawić wygląd cellulitu u tych, którzy nie chcę uciekać się do liposukcji.

Oto niektóre z najlepszych produktów spożywczych zmniejszających lub zapobiegających cellulitowi:

  • Nasiona lnu. Len jest świetny dla zdrowia skóry i utraty wagi, ponieważ wyrównuje poziom estrogenu i zwiększa produkcję kolagenu. Posypuj zmielonym lennem praktycznie każde śniadanie – kefir, jogurt, płatki owsiane, jajecznicę, itp.
  • Produkty nawilżające. Odwodnienie skóry prowadzi do jej wysuszenia, co wpływa na cellulit. Spożywaj więc świeże warzywa i owoce, zwłaszcza melon, jagody, ogórek, seler, owoce cytrusowe i świeże zioła.
  • Produkty z błonnikiem. Warzywa, orzechy, nasiona i jagody. Błonnik pomaga oczyścić jelita, hamuje głód, wspiera metabolizm i równoważy poziomy hormonów. Produkty o wysokiej zawartości błonnika, które zawierają wiele przeciwutleniaczy (np. zielone warzywa liściaste i jagody), są również korzystne ze względu na zdolność niszczenia wolnych rodników.
  • Czyste źródła białka. Białko wysokiego gatunku, takie jak np. wołowina organiczna, drób z wolnego wybiegu, jajka i dzikie ryby, mogą zwiększyć metabolizm i pomóc w redukcji cellulitu.
  • Potrawy bogate w potas. Wypłukiwanie nadmiaru płynów i zanieczyszczeń z komórek w naszym ciele, może pomóc w redukcji cellulitu. Dużo potasu zawierają zielone warzywa liściaste, awokado, woda kokosowa i nabiał hodowlany.
  • Zdrowe tłuszcze. Kokos i dziko złowione ryby zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe. Każdego dnia spożywaj łyżkę oleju kokosowego i 1 porcję ryb.
  • Picie dużej ilości wody jest naprawdę ważne dla zmniejszenia cellulitu. Woda utrzymuje witalność skóry i pomaga wypłukiwać toksyczne związki z organizmu. Związki te są odpowiedzialne za gromadzenie się podskórnych grudek, co czyni cellulit bardziej widocznym. Każdego dnia wypijaj 8-10 szklanek wody mineralnej. Dobrze nawilżona skóra będzie miała lepszy i gładszy wygląd.

Tych produktów unikaj, lub ogranicz ich spożywanie:

  • Cukier i sól. Cukier powoduje zatrzymywanie płynów, stany zapalne i magazynowanie tkanki tłuszczowej – wszystko to może uwydatnić cellulit. Sól jest jedną z głównych przyczyn retencji wody, co może pogorszyć wygląd naszej skóry i powodować wzdęcia.
  • Mąka rafinowana i rafinowane produkty zbożowe. Szybko rozkładają się na cukier, mają dużo kalorii i odkładają się jako dodatkowy tłuszcz.
  • Alergeny pokarmowe. Gluten, kazeina A1 znajdująca się w większości produktów mleczarskich, skorupiaki i orzeszki ziemne mogą powodować alergie lub stany zapalne u niektórych osób. Ma to negatywny wpływ na zdrowie skóry, jako iż potencjalnie obniżają krążenie i zakłócają normalną absorpcję składników odżywczych.
  • Trans i utwardzone tłuszcze. Niezdrowe tłuszcze promują występowanie stanów zapalnych i mogą prowadzić do zwiększenia masy ciała.

Skuteczne preparaty na uporczywy cellulit
Kliknij i sprawdź ceny!

2.     Spożywaj więcej kolagenu

Tkanka łączna – w tym warstwy skóry – składają się z kolagenu. Kiedy skóra jest silna, cellulit nie jest tak widoczny. Kolagen jest najliczniejszym białkiem w organizmie człowieka, jest niezbędny dla zapewnienia elastyczności skóry, jej młodości i siły. Jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie większej ilości kolagenu jest spożywanie bulionu na kościach. Bulion kostny zawiera aminokwasy proliny i glicyny, które tworzą kolagen. Zapewnia też inne ważne minerały śladowe i związki przeciwutleniaczy. Kolagen w bulionie kostnym może wzmacniać tkanki skóry i pomóc odwrócić przyczyny cellulitu.

Badanie z roku 2015 opublikowane w czasopiśmie Medicinal Food wykazało, że pacjenci zażywający 2,5 grama bioaktywnych peptydów kolagenowych (BCP) doświadczali “znacznego obniżenia stopnia cellulitu i zmniejszenia falistości skóry na udach (…) BCP przez 6 miesięcy doprowadziły do wyraźnej poprawy wyglądu skóry u kobiet cierpiących na umiarkowany cellulit (…) zgodnie z oczekiwaniami, wyniki były najbardziej imponujące u kobiet z nadwagą.”

3.     Stosuj suplementy antycellulitowe

  • Enzymy proteolityczne i bromelaina. Wspomagają one rozpuszczanie się grudek pod skórą. Bromelaina wykazuje przeciwbólowe, przeciwzakrzepowe i przeciwzapalne właściwości.
  • Gotu kola. Jest to zioło wolne od kofeiny, o właściwościach relaksujących, które można zażywać przed snem. Działa, pomagając poprawiać elastyczność skóry, a jednocześnie zwiększać jej grubość. Pomoże to zminimalizować pojawianie się cellulitu.
  • Wyciąg z zielonej kawy, mango afrykańskie i fukoksantyna to inne suplementy, które mają podobne właściwości.

4.     Regularnie ćwicz

Ćwiczenia mogą być twoim najlepszym sojusznikiem, jeśli chodzi o pozbywanie się tłuszczu i cellulitu. Choć długodystansowe cardio może mieć znaczenie w zwiększaniu metabolizmu i pomaganiu w osiągnięciu zdrowej masy ciała, to trening interwałowy będzie prawdopodobnie znacznie skuteczniejszy. Badania wykazały, że trening interwałowy jest znacznie bardziej efektywny jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej pod skórą.

Więcej w Skóra
Grzybica jamy ustnej – Kandydoza. Dieta przeciwgrzybiczna przy kandydozie

Zamknij