serwis o zdrowiu i leczeniu

Jak najlepiej uzupełnić braki magnezu? Chlorkiem magnezu!

Jak najlepiej uzupełnić braki magnezu? Chlorkiem magnezu!
5 (100%) 3 votes

Magnez śmiało możemy określić mianem “cudownego minerału”. Znajduje się on w absolutnie wszystkich komórkach ludzkiego organizm, jest niezbędny do prawidłowego działania ponad trzystu enzymów, a lista dolegliwości spowodowanych jego niedoborem nie ma końca! Bez dwóch zdań- warto zadbać o odpowiedni poziom magnezu w naszym organizmie stosując łatwo przyswajalną i wydają formę tego pierwiastka w postaci chlorku magnezu. Zapraszamy do lektury artykułu w którym poruszymy wszystkie ważne kwestie suplementacji magnezu.

Czym jest chlorek magnezu?

Chlorek magnezu na rynku dostępny jest w formie bezbarwnych i bezwonnych płatków (lub kryształków). W takiej postaci jest bardzo łatwo rozpuszczalny w wodzie. Utworzony w ten sposób roztwór jest jedną z najłatwiej przyswajalnych form tego pierwiastka.

Niedobór magnezu- objawy:

Lista objawów towarzyszących niedoborowi magnezu jest długa i zadziwiająco różnorodna. Przygotowaliśmy spis najczęściej występujących dolegliwości- są to:

  • osłabienie i nieprawidłowości pracy serca,
  • kołatanie serca,
  • bolesne skurcze,
  • uczucie mrowienia w kończynach
  • uczucie postępującego odrętwienia kończyn,
  • wzmożona łamliwość i wypadanie włosów,
  • łamliwość, kruchość paznokci,
  • próchnica zębów,
  • stany lękowe,
  • częste rozdrażnienie,
  • zespół niespokojnych nóg,
  • zaburzenia depresyjne,
  • rozkojarzenie, trudności z koncentracją,
  • zaburzenia snu i nocne poty,
  • bóle i zawroty głowy, a nawet migreny,
  • mdłości.

Jeśli chociaż jedna z przypadłości występuje u Ciebie, może to oznaczać że masz niedobór magnezu.


Uzupełnienie braków magnezu

Niedostatki magnezu można z łatwością uzupełnić między innymi chlorkiem magnezu. Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych sposobów jak używać tego związku chemicznego:

Chlorek magnezu może być dodawany do naszych posiłków lub napoi. Robi się tak, przede wszystkim, aby zneutralizować słono-gorzki smak chlorku. Około 1/3 łyżeczki dodanej 2 razy dziennie do posiłków (lub napoi) wystarczy aby zaspokoić nasze zapotrzebowanie na ten cenny minerał.

Chlorek magnezu rewelacyjnie wchłania się przez skórę! Z jego użyciem można przygotowywać lecznicze kąpiele. Pozwolą one wchłonąć się jonom magnezu bezpośrednio do krwioobiegu.

Aby przygotować kąpiel z chlorkiem magnezu wystarczy do wody w wannie dodać 1-2 szklanki kryształków lub płatków chlorku. Kiedy kryształki się rozpuszczą, można rozpocząć kąpiel. Bardzo ważne! Podczas kąpieli nie można używać żadnego rodzaju żelu mydeł ani olejków!

f-targroch-500g-chlorek-magnezu-szesciowodny Jak najlepiej uzupełnić braki magnezu? Chlorkiem magnezu!

Największy wybór chlorku magnezu!
Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

W zależności od wrażliwości naszej skóry oraz od ilości chlorku magnezu, jaką dodaliśmy do wody, początkowe wrażenia mogą nie należeć do najprzyjemniejszych. Często zdarza się, że kąpielom towarzyszy nieprzyjemne wrażenie pieczenia i szczypania skóry oraz uczucie lekko palącego ciepła. Na szczęście po chwili te wrażenia mijają a kąpiel staje się bardzo relaksacyjna. Taki efekt zawdzięczamy jony magnezu wnikającym do krwiobiegu.
Długość kąpieli uzależniona jest od ilości chlorku magnezu jaką dodaliśmy do wody- im więcej związku tym krótsza kąpiel. Należy jednak pamiętać aby nigdy nie trwała ona dłużej niż 30 minut.

Podobną kąpiel możemy zafundować naszym stopom. Wystarczy pół szklanki chlorku magnezu rozpuścić w misce wody. Tak jak w przypadku kąpieli, tak i tutaj namaczanie nie powinno przekroczyć 30 minut. Ten zabieg najlepiej jest wykonać wieczorem, po całym dniu chodzenia, uzyskamy przyjemny efekt zrelaksowanych, lekkich nóg.

„Oliwa magnezowa”- jest to roztwór chlorku magnezu stosowany bezpośrednio na skórę. Aby uzyskać „oliwę” mieszamy chlorek potasu z wodą (powinna być destylowana lub chociaż przegotowana) w stosunku 1:2. Ten roztwór możemy stosować na napięte i/lub bolące miejsca. Najlepiej używać “oliwy” tuż przed snem, po wykonaniu wieczornej toalety.

Korzyści płynące ze stosowania chlorku magnezu

Systematyczne stosowanie chlorku magnezu pomaga wieloaspektowo:

  • Zauważalnie poprawia stan skóry- pomaga w leczeniu trądziku, zmniejsza wypryski i stany zapalne.
  • Powstrzymuje wypadanie włosów i niweluje łamliwość paznokci.
  • Sportowcy docenią zbawienny wpływa chlorku magnezu na stawy i mięśnie (łagodzi bóle mięśni i stawów, zapobiega skurczom, usprawnia działanie tak mięśni jak i stawów, łagodzi kontuzje taką).
  • Chlorek magnezu łagodzi stres, dodaje energii, poprawia nastrój.
  • Ponadto zmniejsza ryzyko zachorowań na cukrzyce i miażdżycę.

Objawy przedawkowania

Nadmiar magnezu wydalany jest z organizmu wraz z moczem. Zdarza się jednak, że nadmierna ilość magnezu powoduje pewne przypadłości. Na szczęście nie są one bardzo uciążliwe ani długotrwałe.

Do najczęściej spotykanych objawów przedawkowania nalezą:

  • suchość w jamie nosowej i jamie ustnej,
  • lekkie zawroty głowy,
  • wzmożona senność,
  • lekkie działanie przeczyszczające.

Chlorek magnezu cieszy się rosnąca popularnością wśród entuzjastów zdrowego trybu życia. Znalazł on również szerokie zastosowanie w przemyśle chemicznym i farmaceutycznym. Magnez i chlor są  podstawowymi makroelementami naszego organizmu, równocześnie zaliczane są do najcenniejszych i najważniejszych biopierwiastków. Warto więc stosować łatwo przyswajalną i bardzo wydają formę tych minerałó w postaci chlorku magnezu.

Komentarze